18 augusti, 2016

Torsdag

Just precis hände något som aldrig NÅGONSIN hänt förut: Jag tog två danssteg av glädje på mattan, för måndag den 5e september börjar jag jobba en dag i veckan! Woho!

Andra saker som lyfter denna dag: 

- Jag har köpt en ny micro med sekund- timer (ej ratt som min gamla hade) Så ersättningensfixandet går mycket smidigare.
- Jag körde själv till labyrinten, trafikens Gehenna: Solna för att hämta den (prutade dessutom 100 spänn)
- För att fortsätta på pengalinjen: igår lyckades jag knåpa ihop över 350kr rabatt på Coop online för ett köp på 1000 kr. Hehe, livet med föräldraersättning gör en uppfinningsrik... 
- Marsipan är mycket, mycket bättre både i magen och i huden av ersättningen och jag har bara lite mjölkstockning
- Snart är det helg och då kommer papi och hälsar på och vi ska träffa farmor!
- Jag lyssnar på Miraklet i Anderna av Nando Parrado (Har ni sett filmen Alive?) och den är jättebra, för er som gillar faktaböcker som är berättelser rekommenderar jag den starkt!
- Jag har tidernas bästa pojkvän som inte bara kan mura, backa med släp och bygga saker, han är även en rolig lekfull närvarande pappa och kan parera mig och mina nycker. 

Listan med tråkiga saker tar vi en annan dag ;) 
 Nu ska jag börja göra i ordning oss för en tur till öppna förskolan :) !


1 kommentar :

Anonym sa...

💕👍😀! / Anna